Chokladbaguette vill jag ha!

Inte mycket sömn inatt heller, men det är inte så intressant. Varit supertrött hela dagen i alla fall.

Håller på och mailar lite med Magnus kusin på facebook. Hon heter Jenniefer och bor i Kanada.
Hon ska förmodligen beställa smink åt mig!! :-D
I.d. bare Mineral. Gjort på 100% naturliga mineraler.
Letade efter bra sidor där man kunde beställa. Hittade en, men så klart var den inte svensk. Fine tänkte jag och tyckte att det var så billigt -jämförelsevis- så jag kunde lika gärna beställa från USA.
Men nej då. Det gick inte för sig. De skickar bara inom USA och till Kanada.
Efter att jag blivit lite ledsen i ögat så kom jag ju på att Magnus har en kusin i Kanada. Kanske ville hon vara gullig och beställa åt mig?
Jodå. Det ska hon. Så vi får se hur det går.
Det knäppa är att hon måste ringa och beställa. Enklare att göra online, men den förmånen hade bara de i USA.
Så visst lite krångel och "mellanhänder" + frakt från Kanada till Sverige, i slutändan blir det inte så billigt, men ändå hälften så dyrt som i Sverige. :-)
Om det nu går vägen...

Annars har det inte hänt så mkt idag.
Har tränat lite...om man vill kalla det träning.
Har dammat av vår OrbiTrek som vi köpte för lite över 1½ år sen.
Använde den rätt flitigt ett tag, så flitigt att den gick sönder. Sen tog det ett bra tag innan vi fick tummen ur och beställde en ny del på garantin.
Och sen har den stått och samlat damm. Har tänkt ställa mig på den många ggr. Men idag blev det äntligen av. Nu ska jag försöka stå på den minst 5 ggr/vecka. Dra ner på godis och andra sötsaker som jag äter för mkt av.
Vill gå ner en del. Vet inte riktigt hur mkt jag väger. Inte vågat ställa mig på vågen nu efter semestern...hehe...
Men jag vill väga runt 60 kg. Det tror jag är idealiskt för mig.
Är så less på hur jag ser ut i vissa kläder. Känner mig osmidig osv.
Nej...man ska ju tänka på sin framtid också. Man måste ju ha sin kropp tills man dör. Förhoppningsvis blir man en pigg pensionär som orkar åka ut och resa och så.

Så det är ju tur att jag inte är så där duktig i köket som Sara, Minna och Leila Lindholm för då djäklar skulle jag rulla fram!

Leila bakar är ett program som man bara blir sååååå sugen efter.
Har ett program inspelat som handlade om choklad...chooooklad. ÅÅÅÅh...vilka bakverk!
Chokladmuffins (tror jag det var) med va fasen heter det nu? Sånt där lila, som luktar gott...
Man kan ha det typ bland sängkläder för att det ska lukta fräscht. En växt...hm...fan...tror det är något på i...eller l? Eller v?...va fan!
Aja...sånt hade hon i. Visste jag inte att man kunde ha i bakverk.
Sen gjorde hon Chokladbaguetter...åh jösses så goda de såg ut att vara! Gjorda på surdeg. Jag älskar bröd gjorda på surdeg. Jag älskar baguetter...och choklad...mmm.
Och jordgubbsmarmelad med choklad.
Och sån dära amerikansk efterrätt...hm...med philadelfiaost. Fan...tappar bort alla ord! :-( Cheesecake heter det va?
Blir rädd ibland.
Morfar hade ju alzheimers. Då tappar man ju ord. Jag är väl lite för ung för det...men ändå. Det är sååå ofta jag tappar bort orden helt och hållet! :-(
Nej. Nu sitter jag och förstör för mig själv. Blir ju sååå sugen!

Nej, slappi slappi vid TVn tror jag minsann.
Imorgon jobbar jag EM. Trist. Men skönt att inte behöva gå upp så tidigt.

Ha en god kväll!

Kommentarer
Postat av: monica

det där på L kan nog va lavendel - du får väl "palla" ett par blommor hos grannen ;-)

2008-08-05 @ 20:56:59
Postat av: Melinda

Åh! Tack! Lavendel är det! ;-)

Jasssså...du har sånna du? :-D

2008-08-05 @ 21:00:45
URL: http://phantera.blogg.se/

Skriv en kommentar om du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0