Angående jobbet

Jag ringde upp chefen och kolla läget lite.
Om utbildning och lite sånt.
Om risken att den tjänsten kunde försvinna vid ev neddragningar och att min plats i "turordningen" (sist in - först ut) gäller även om jag blir tjänsteman osv.
Men jodå. Han skulle dock prata med personalchefen om det och sen höra av sig under dagen. Vilket han inte gjorde. Antar att han hade fullt upp eller inte fick tag på personalchefen.

Jag berörde aldrig frågan om lön, tänkte att det tar vi när / OM det blir aktuellt. :-)
Men jag har väl funderat över var jag ska börja "budandet"...men lär ju bli nerbudad säkert.
Chefen har ju haft denna tjänst själv så lite tycker man att han bör värdesätta den. Visst, i början kommer jag inte kunna så mycket. Mamma tyckte att det kanske gick att skriva in en lägre lön och sen när jag blivit varm i kläderna att man höjer den då...Men jag vet inte.
Vi får se hur det går med den saken. Så jag vet inte mycket mer än jag gjorde igår faktiskt.



Mina barn har varit trötta idag. (Jag med!)
Daniela sov lite oroligt. Eller ja. Lite hostig ibland. Sen vaknade man av ett illvrål, men det var bara nappen hon ville ha. Sen ville hon "sova  mammas pappas säng". Men det tyckte inte jag för då skulle jag inte kunna sova.
Denise låg redan bredvid. Så jag la mig bredvid henne och stoppade om henne och smekte henne lite på pannan, hon la sig tillrätta med snuttefilten halvt virad runt huvudet. ;-)
Sen somnade hon om efter ca 10 min.
Jag gick och la mig men hade väl varit uppe för länge. Kunde inte somna om. Låg bara och grubblade på jobbet.

Det innebär att stå inför folk en del och prata. Något jag verkligen INTE tycker om.
Jag var medveten om det när jag sökte...men jag tänkte att man vänjer sig väl. Alla säger ju det. Jobbet i sig är ju intressant i övrigt...så...ja...urk! :-o :-)
Så jag somnade om efter ca 2 timmar.
Vid 20 i 5: Peta på Magnus som skulle upp och jobba.
Vid halv 6: En liten Daniela kommer och vill gå upp.
Övertalade henne om att det inte fanns något att titta på på TV. (De får titta en stund på TV på morgonen). Så hon gick med på att lägga sig bredvid mig och Denise. Somnade om till 7!! :-o

Då gick vi upp. Jag var dötrött!
Daniela var trött och hängig hela förmiddagen.
Denise var trött vid lunchtid så efter lunchen hos "Gammo" fick de vila en timme ungefär. Daniela ville INTE vakna. Tog nog 20 min innan jag fick upp henne. Vilket humör hon har när man ska väcka henne...usch. Inte kul.
Men men...

Sen sniglade sig dagen förbi.
Nu sover de små och jag ska försöka komma i säng rätt tidigt ikväll också. Trött..usch så trött jag varit idag.



Imorgon ska vi köpa gran. De hade fina granar utanför Lidl faktiskt...
Och så ska vi bygga pepparkakshus. (Färdigköpta delar dock).
Handla lite. Julmysa.
De små längtar till jul/julafton. Det har de gjort länge nu de små liven. :-)
Hoppas de kommer gilla sina julklappar bara. Men det tror jag nog. I år är det faktiskt inte så jättemycket. Eller visst är det mycket, men föregående år var det FÖR mycket! I år är det faktiskt mycket kläder. Särskillt till Daniela.
Tur de gillar att få kläder. :-)

Nu ska jag göra ett smink-inlägg. :-)

Kommentarer

Skriv en kommentar om du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0