Julfesten

Tja...fegade nästan ut. I vår lilla stad är det inte så många som "sticker ut" med färgglada sminkningar. Inte vad jag sett i alla fall utan det är mest brunt, svart, grått...
Och jag som är blyg och vill vara "som alla andra"...ska jag komma med grönt då? :-o
Men men...jag tänkte att jag får väl dra på mig ett målat självförtroende. Hehe...

Försökte - som någon i tråden sa - ösa på med lite mer färg. Men det blev nog lite för mycket highlighter också. Skulle nog valt en mer hudfärgad ton på det.
Fast bilderna blir ju alltid ljusare än det verkliga resultatet. Men lite för ljust ändå...
Hade även på lite "glitter" som en sista julkänsla...öh. Typ. :-)


Highlighter: EM BUNDLED UP
Inrevrån: UD SHATTERED
Glob/yttrevrån samt under nedre fransarna: UD ABSINTHE
Eyeliner: FACE gel-eyeliner. Svart.
Kajal (innanför nedre och övre fransarna): Det var någon...Svart i alla fall. Fast resultatet ser lite brunt ut tycker jag.
Mascara: L'Oréal Telescopic Mascara

Mina ögon är lite röda. Tyckte de var vita när jag vaknade i morse, men sen vet jag inte vad som hände. Hehe.
Tyckte fransarna var bångstyriga också. Vet inte om jag kliat mig för mkt vid ögoninflammationen så många har gått av/lossnat? De är inte som vanligt iaf...! :-(



Julfesten då?
Jodå. Först lite förfest hos Chico. Trevligt. Jag och Marie försökte föreviga den/oss med hennes smidiga lilla kamera.
Sen ner på "Brukshotellet".
Det var helt OK. Julematen också. Såg dock inte röken av någon julskinka. Alla skinkor jag såg såg ut som vanliga köpeskinkor, typ pålägg!
Så jag åt mest köttbullar och prinskorv. (Hittade dock ingen senap...eller. Letade inte så noga och när jag upptäckte att jag inte hade någon orkade jag inte gå tillbaka eftersom det var sån kö).
Sill och lax och grejjer är jag inte mycker för.

Det var något (tråkigt) uppträdande av 4 tjejer som hade valt ut några låtar att dansa och sjunga till ur olika musikaler/kabaréer. De var väl hyffsat duktiga men scenen de stod på var liten, trång och opersonlig.

Jag tog det rätt lugnt med drickat eftersom jag skulle kunna köra bil och hämta de små dagen efter.
Vid 00.00 tyckte jag att det skulle nog inte hända så mycket mer så jag bestämde mig för att åka hem.
Men det var ju en timmes väntetid på taxi!! Vi har bara ett taxibolag här i stan.
Inte kände jag någon som kunde köra eller...de jag kände var typ där, eller på jobbet. Eller min karl som låg hemma och sov och skulle jobba dagen efter. Honom vågade jag inte ringa till heller.
Så det var bara att trotsa vädret och väglaget och gå hem.
Tog nästan exakt en halvtimme.
Det var "slirigt" och man halkade ett halvt steg tillbaka för varje steg man tog typ. Man vågade inte "gå på" lite heller eftersom man inte fick något riktigt fotfäste.
Hem kom jag i alla fall utan att halka/ramla.



Vaknade till vid 20 över 4. Vet inte riktigt varför. Låg och väntade på att Magnus skulle gå upp.
Följde med upp, gick på toa. Drack lite vatten. Utbytte några ord och gick och la mig igen.
Noterade att jag hade ont på vänster sida, i revbenen.
Fick det tidigare i veckan när jag legat och hostat och hostat och hostat. Då hade jag ont typ på båda sidorna, men vänstersidan var värst. Och efter kvällens dansande så blev det värre.
Antar jag att det var pga iaf...kommer inte ihåg att jag gjort mig illa på något?



Strax efter 8 hör jag telefonen, eller?
Jodå.
Margot, gammelmormor och barnvakt, ringde och sa att Denise var dålig. Febrig och jättehostig och frågade bara efter mig.
Ringde Magnus, men han jobbade och hade ingen tanke på att åka dit. Så det var bara att klä på sig, packa medicin och åka dit.
Tur jag tog det lungt. Kände mig inte bakis, bara trött och lite sliten.

Väl där så var lilla gumman jättevarm. Strax över 39 grader.
Hostig också.

Så det var en rätt jobbig och tröttsam låååång dag igår.
Mycket TV för att hon skulle ta det lungt och vila. Men Daniela var ju pigg och glad...men inte jag.
Jaja.



Natten bjöd inte på mycket sömn heller.
La mig rätt tidigt. Strax före 12 vrålar Denise. Hon är jättevarm. (Fick alvedon och hostmedicin strax före läggdags).
Fick komma och lägga sig bredvid oss.
Daniela ville också det, hon vaknade av Denises vrål.
Så jag fick lägga mig på soffan...kan inte sova när vi blir fyra i sängen.
Gav upp efter en halvtimme. Går ju inte ligga på mage.
Gick upp och flyttade in en djupt sovande Daniela till sin säng igen. Så där ja! :-)
 Men inte kunde jag sova. Denise hostade och hostade. Gav inte med sig. Upp, hämta hostmedicin. Bulla upp kuddar osv. Efter ca 2 timmar så sov hon och strax därefter somnade jag.
5.00 illvrål från Daniela! Hon hade slagit i huvudet i sängen.
"Sova mammas pappas säng". Egentligen ville hon upp, men ja sa att det fanns inget på TV nu iaf och det var "mitt i natten".
Så vi somnade om en liten stund. Till 10 i 6 ungefär. Sen upp o hoppa! :-(

Men nu ska jag nog gå in och väcka karln som lyckas sova trots hostiga barn brevid sig! :-o

Ska kanske ringa familjeläkarna idag och be om mer hostmedicin...vår börjar ta slut!

Möte på jobbet också, får se om jag kan gå. Men det vore bra.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

snyggt!

2008-12-08 @ 10:30:45
Postat av: Melinda

Just ja. GLittret! Reflects Pearl från MAC! :-)

2008-12-08 @ 16:03:01
URL: http://phantera.blogg.se/
Postat av: Monica

Sminkningen var urtjusig ;-)

2008-12-10 @ 20:14:56

Skriv en kommentar om du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0