Lång väntan...

Jaha...det blir en lång väntan på besked/löneförhandlingarna verkar det som.
Han, chefen, är väl julledig tom januari verkar det som...!

Jag var i alla fall in till min nuvarande chef och hämtade julklapp idag. Jag berättade att jag nog kommer sluta på avdelningen för jag kommer förmodligen få ett nytt jobb om löneförhandlingen går bra.

"Jaha, sätt dig ner och berätta!"
"Ja, inget är säkert än för vi ska löneförhandla och så"
"Vad är det för jobb? Det hos NN?"
"Ja, precis." Något förvånad blev jag när hon nämnde hans namn. Men han hade tydligen pratat med chefen. Vet inte om han frågade om mig eller om han hade andra ärenden. Han hade väl nämt mig och de andra kandidaterna och då hade chefen sagt att hon tyckte han skulle välja mig!! :-) Det var ju snällt av henne!!
Hon tänkte på det vi pratat om på utvecklingssamtalet. Att jobba där inte var mitt mål osv.
Hon hade väl sagt att jag aktivt söker andra jobb och att jag skulle vara lämpad för just detta, eller något i den stilen.
Hon tyckte det var tråkigt att bli av med mig, men var glad för min skull.
Frågade lite hur jag kände och så över det. Jag sa att var jag inte intresserad så skulle jag ju inte sökt...det som jag drar mig för är ju att stå inför folk och prata.
"Men du kan ju få öva här och stå inför folk och prata".
Haha...nä...usch. Det är nästan värre och stå inför folk man känner och prata...de vet ju hur jag är...eller ja. Typ.
Men jag sa att det får jag väl vänja mig vid.

Säg något jobb idag som inte har det inslaget? Att prata inför en grupp/samling människor alltså.
Det behöver ju inte bli så stora grupper.

Vi hade ett litet möte på förmiddagen där vissa saker togs upp, bl a att det förmodligen kommer bli 4-skift (pga finanskrisen och dess följder). För visstidsanställda får gå hem och vi blir färre. Så eftersom det kommer bli sammanslagningar och andra ändringar så tänkte jag säga det att jag nog inte är kvar. Så de kan planera lite utefter det. Nu är det väl ingen brådska för det kommer ju inte ske än, utan kanske i februari att vi byter till 4-skift, men man måste ha en skiftcykel som omställning...

Men det var ju inte någon överraskning för henne att jag hade fått nytt jobb alltså.
Och nu passar det ju bättre än någonsin att få ett dagtidsjobb eftersom att om Magnus jobbar 5-skift så kommer det att krocka med våra skift om jag ska jobba 4-skift...
4-skift verkar inte vara något kul att jobba heller!!

Så, nu är det väl bara hoppas att löneförhandlingen går bra så jag har råd att ta det jobbet!! :-o

Nehepp. Nu väntar vi på att Magnus ska vakna, sen kanske vi ska äta något och dra ner på stan. Det är Tomtenatta här. Inte för att vi behöver köpa något, men kanske känna av julstämningen lite.
Eller ja, mjölk och lite sånt behöver man väl alltid.

Trevlig kväll!



Ps. Jag sov nog rätt gott inatt. Hade lite svårt att somna, men somnade tillslut. Sen kommer bara ihåg att jag vaknade till en gång ca 2 timmar innan jag skulle upp. Vaknade inte av något barn som kom in, för det kom inget. :-)
Vaknade inte ens av klockan, utan Magnus petade på mig!! :-o Hur ofta händer det? Typ en gång av 500...



Kommentarer

Skriv en kommentar om du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0