Ångesten kommer krypande

Tisdag, förmiddag.
Sitter här med en mugg kaffe.
Idag är Magnus sista semesterdag. Fast han jobbar bara två förmiddagar sen är han ledig 4 dagar igen.
Men lite ångestladdat är det ändå. Usch!
Jag börjar jobba på måndag, och jobbar då i princip 7 dagar i streck! Det var lite onödigt tycker jag....men men...göra två "drygveckor" och sen ha det lite lungt och skönt igen... :-)

Natten var så där.
Denise kom in till oss strax efter att jag somnat. Sover aldrig så jättebra när hon ligger bredvid.
Vid 1.20 grät/gnällde Daniela. Upp och kolla läget.
Fick aldrig något svar på vad som var fel, varför hon var ledsen. Ville hon ha napp? Ville hon ha vatten?
Har du ont någonstans?
Då tog hon sig för knät.
Vet inte riktigt vad jag ska tro. Hon har haltat lite, men jag har inte sett henne göra det på ett tag. Däremot så vill hon gärna bli buren av och till. Men hon har alltid varit sån...hm? Jag vet inte. Hon klagar ju inte när hon går.
En timme senare var det dags igen.
Men hon somnade om rätt så snabbt, jag smekte lite på ryggen, pannan och kinden som jag brukar. Hon fick nappen, la sig tillrätta på sidan och somnade om.
Men trött är jag ändå.
Kunde fått lite sovmorgon imorse, men jag klev upp. Lika bra att ställa om sig för tidiga mornar igen. Dags att gå tillbaka till jobb/dagisrutinerna igen.

Åh...jag vill inte att sommaren (semestern) ska ta slut!! :-(

Kommentarer

Skriv en kommentar om du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0