ÅSKA!

Tjena Malena vilken åska det blev!
Eller, ja, inte jättemycket åska Men en massa HÖGT muller och en och annan åsksmäll.

SKjutsade Magnus ut till Per där han skulle festa. Lagom tills vi var hemma i Fagersta hade det varma solskenet förvandlats till ÖSREGN.

Daniela satt och sov och Denise hade precis slumrat till hon med. Men jag skulle skynda mig in med dem för att de inte skulle behöva bli blöta. Paraply tänkte jag ta först eftersom vi har det liggande i bilen, men så började det åska och blixtra precis när jag tänkte fälla upp det så då vågade jag inte.
Ut i ösregnet, knäppa loss Denise, springa in på trappen. Ut igen, hämta Daniela som blir alldeles förfärad av mina blöta armar och att hon blev väckt så abrupta. Ut i regnet, tillbaka till bilen och hämta väskan.

Jag blev blötare än vid en dusch...och det här var kallt! :-(

Kommentarer
Postat av: Josephine

Låter inte så härligt direkt...!

2008-07-31 @ 22:40:11
URL: http://josepinne.blogg.se/

Skriv en kommentar om du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0