Ett dopp i barnens pool

Vi åkte till Västerås idag. Skulle leta efter lite födelsedagspresenter. Tänkte köpa en fin piazava(?)kvast till Magnus mormor. Såg förra året att de hade fina med mönster på skaft och ovansidan av borsten. Men de var slut i Fagersta i år och de skulle inte få hem några heller trodde de för flera veckor sen. :-(
Så vi kollade på Rusta, de hade några med olika mönster, men borsten var för mjuka.
På Bauhaus hade de inga fina, men en vanlig med röda och svarta strån fick det bli. Egentligen vill hon väl inte ha något, men den kvast hon har tappar borst-huvudet titt som tätt och jag tänkte att man kanske kunde göra något kul med den. Typ ta med den till blomsterhandeln och be dem göra en bukett runt/med den...öh...eller nått. ;-)

Köpte ett jalusi till vår altan också. När man sitter och äter ute på kvällen och solen skiner så får man kvällsolen i ögonen så ett jalusi i bambu fick det bli. Skulle tagit två så det täckte hela sidan....men så smarta var vi inte...jaja. Vi täcker den värsta solen i alla fall.

Väl hemma åkte jag iväg och köpte lite "bubbelvin" till min rara granne som varit kattvakter medans vi varit borta.
Jag tänker jämt att jag ska köpa någon liten present när vi är i Eksjö. Men det blir inte av, hinner aldrig(!) och jag vet inte vad hon skulle vilja ha...
Det blev ett litet halsband och armband till lilla Fanny (som jag själv knåpat ihop...jättetjusigt...haha) och en liten racerbil att smaka på till Fabian. Vinet dårå (Asti Cinzano) och ett litet blomsterarrangemang, allt nedstoppat i en liten korg. Det fick duga.
Skulle lämnat över det igår, men Magnus fick som sagt åka till Västerås med sin mormor och då kunde jag inte ta mig till stan. Vagnen var ju i bilen...
Har visserligen kvar den andra vagnen men den har vi ute på tradera. Men sen var det ju så varmt, så det lockade inte.
"Bättre sent än aldrig".

Efter det blev det ett dopp i barnens pool. Jag var klibbig och det såg så skönt ut när barnen plaskade omkring! :-D Fanns dock ingen badring åt mig. *snyft*
Jag tar ett litet dopp i barnens pool.


I natt kommer mina föräldrar hem från Madeira. Hoppas de är nöjda med sin semester. Och att de tycker att vi städat efter oss. Hehe...
Med 6 vuxna och 5 barn mellan 2½ och 6½ år så blir det rätt stökigt! I alla fall där barnen farit fram!!!! :-D
Jag kom lixom inte ihåg hur allt hade sett ut innan vi kom dit. Aja, de får väl möblera om ifall de inte är nöjda. *fniss*


Nu är ångesten nästan så stor att man kan ta på den.
VILL inte ha slut på sommar, vill INTE ha slut på semester!!

Kommentarer
Postat av: Josephine

Ser skönt ut.

Så lämpligt badleksakerna ligger ;-)

2008-07-29 @ 22:05:30
URL: http://josepinne.blogg.se/
Postat av: Sarasnaran

Ser dödsskönt ut!!

2008-07-30 @ 13:38:53
URL: http://sarasnaran.blogg.se/
Postat av: monica

Grannarna blev superglada för presenterna.. Vinet ligger fortfarande på kylning för att avnjutas en kväll UTAN trillskande barn ;-)

2008-08-03 @ 13:32:03

Skriv en kommentar om du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0