Försöker skriva ikapp

Skriver försöker, för det är inte säkert jag får för de små! ;-)

I alla fall så var jag rätt så trött igår.
Barnen vaknade kvart över 2, på natten då, och ville sova i vår säng. SUCK...det går inte...JAG kan inte sova när det blir 4 pers i vår säng, även om det är en 180 säng.
Så jag försökte se om den som var mest ledsen kunde sova hos oss och den andra sova kvar i sin säng efter lite lugnande prat.
Gick så där. Denise låg kvar i sin säng men kunde inte somna, ropade på mig, men jag hörde inte. Kom in till oss och jag följde med tillbaka. Vid 3 gav jag upp då fick hon sova bredvid oss också. Jag låg längst ut och kunde knappt vända på mig. :-(
Inte kunde jag sova heller för barnen somnade aldrig om. Klockan blev halv fyra. Vid halv 5 skulle Magnus upp, då var de fortfarande vakna. Denise i alla fall. Daniela hade nog somnat till. Vid 5 när Magnus gick ut så var Denise vaken. Nästa gång jag tittade på klockan var den 08.09 och vi hade alla somnat till slut! Jag tvingade upp oss för jag ville inte att barnen skulle vara uppe hur länge som helst på kvällen. Snart är sommarlovet/semestern slut och vardagens rutiner skall tas i bruk, lika bra att börja vänja dem vid det.

Dagen gick rätt fort. Det blev en sen frukost och sen gick vi över till våra kära grannar. Monica, Fanny och lille Fabian.
Fanny är två månader yngre  än Daniela, och 1½år yngre än Denise, men Denise gillar att leka med henne än då.
Fabian föddes på Luciadagen förra året så han är minstingen i gänget. Men åh så söt! :-)

Vi hade trevligt. Drack kaffe, barnen lite saft. Lite isglass.
Lite bus, gräv i sandlådan och gungning.
Efter ca 3 timmar var jag rätt hungrig så vi gick hem och åt lite lätt-lunch.

Sen gjorde vi inte så mycket. Var ute på framsidan och barnen cyklade lite.
Daniela är inte så bra på det där med att trampa än. Men trehjulingen är inte bra heller. Måste skaffa en med gummihjul på.

Åkte och handlade lite mjölk och hämtade ut ett paket som jag beställt.
Med smink från i.d bare minerals och biosilk till håret. Passade på medans de hade lite sommarrabatt, inte mkt men ändå. Har ju tänkt beställa länge men jag har dragit mig för det eftersom det är rätt dyrt smink. Men det är helt naturligt, inga konstiga medel eller så i. :-)
Det är dessutom solskydd i det.
Ska prova det lite sen tror jag...hm.

Kvällen ägnade jag åt lite TV. Tittade på program som jag spelat in när vi var borta.
Ni som inte har en inspelningsbar digitalbox...skaffa det!! (Om ni är TV-apa som jag ialla fall!)
Så skönt att kunna spela in på hårddisk, inte behöva grejja med vhs eller så.
Eftersom jag jobbar 5-skift så är det ju omöjligt att följa serier med handling. Man missar ju typ 2 av 5 avsnitt...
Nu finns ju både 3an och 5an hos både viasat och CanalDigital. Min lycka är gjord!! (På TV-fronten i alla fall...haha).

Natten till idag blev bättre. Dock hade jag en Denise bredvid mig som trängdes. Men men...

Idag vet jag inte vad vi ska hitta på.
Har redan förberett maten. Skalat potatis och gjort "smet" till pannbiffar.
Magnus ska på fest idag. Vid 16 ska jag skjutsa honom och en kille som heter Björn ut till Per. Sen blir väl han borta till sent inatt eller tidigt imorgonbitti.

Imorgon ska vi till "Gammo" och fira henne. 79 år!

Nehepp...om jag ska dona lite här hemma. Ligger alltid en massa saker på köksbänken och matsalsbordet! :-(

Nu blev barnen tysta, så jag undrar vad de hittar på för hyss??

Kommentarer
Postat av: Josephine

Uh... dom där nätterna... känner igen dom alldeles, alldeles för väl.... Det brukar alltid sluta med att jag går och sover i någon utav ungarnas sängar. Lova har fått en 90 säng nu, så den brukar jag sno. Hehe.

2008-07-31 @ 22:41:16
URL: http://josepinne.blogg.se/

Skriv en kommentar om du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0