Fredagsmys

Ikväll ska jag och min käre make mysa lite.
Lite god mat och en film.
Vi ska nog kolla på Horton. Barnen fick hem den i veckan och har sett den. Jag har sett lite, försökte titta med barnen igår men tappade huvudet om och om igen så jag vet inte vad som hände i handlingen riktigt. Jag var såååå trött!
Men vi tittar väl som vanligt med den engelska orginalversionen.

Jag har precis gjort i ordning potatisgratäng. Den är jag faktiskt bra på. Det är väl typ det enda jag är bra på i matväg. ;-)
Eller, jag gör en köttfärssås som är rätt god, och några grekiska biffar.
Annars är jag rätt dålig på att laga mat. Har inget intresse av det heller. :-( Antagligen för att jag är så dålig på det. Hehe...
Men som sagt...ikväll blir det min grymma potatisgratäng. Halloumi. Och ryggytterfilé eller vad det nu var. Tillagas som oxfilé, är väl bara en del som inte är lika "fin". ;-)

Vi är leeeediga ihop några dagar nu. Det är så skönt!

Hoppas få besked ang. de jobb jag sökt också. Så jag kan få lite ro. Jag sover sämre, tror det är därför. Och tvivlar på mig själv. Får jag ett besked om jag fått det eller ej så kommer jag nog inte fortsätta tvivla. Eller jo. Om jag får ett positivt, för då får jag väl tankarna om att jag inte kan tillräckligt mycket, eller ja, så där som jag brukar tänka. :-(

På tjejträffen i onsdags så sa de att tjejer ofta tvivlar på sig själva och sina kunskaper. Men om jag känner att tänk om? TÄnk om det jag kan inte räcker till? Då får jag väl skämmas? Hatar att göra bort mig och skämmas! :-(

Men men...nu är det myskväll och allt annat lägger jag åt sidan.
Fast snart ska vi natta barnen...de vill inte vara med och äta vår mysmat. Potatisgratäng tycker de inte om. Säger de, utan att ha smakat! Men det kommer väl! :-)

Godkväller!

Kommentarer

Skriv en kommentar om du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0