Så var denna helg över

Snart i alla fall.

Jag har verkligen försökt att komma i säng i tid den här helgen, och jag har lyckats någorlunda. Men så kommer hosta och rinnande ögon ivägen och stör. Jag har varit så trött av och till på jobbet. Försökte läsa lite, men det gick inte. Texten hängde inte ihop och jag fick läsa samma text flera gånger. Ögonlocken var så tunga och jag ville bara lägga ner huvudet på bänken och sova. Så jag fick hitta på lite annat att fixa med.

Denise var så rolig när jag kom hem igår. "ÅH...hej mamma! Jag har saknat dig! Jag längtade efter dig".
Hon är inne i en väldigt mammig-period.
Hon vill helst vara hemma med mamma, eller pappa. Vill inte bli lämnad på dagis, eller hos "Gammo". Blir hon ledsen går det ju fort över, för hon trivs ju att vara på båda ställena. Men det är i alla fall jobbigt att lämna henne. Vissa gånger har hon blivit hysteriskt ledsen, men det är bara att gå, blir bara värre om man drar ut på det.
Men det har blivit lite bättre den senaste veckan i alla fall.
I fredagskväll sa hon dock att hon ville ha mamma och pappa hemma. "Om du vaknar på natten får du gå in till mormor och morfar". (Hon brukar till 99% vakna och komma in till oss på nätterna och det har gått bra att ligga hos mormor och morfar också de här helgerna när vi jobbar och de är barnvakt). "Nej, jag vill ligga i min säng då".
Fast sen så låg hon hos mormor och morfar i alla fall. Hon tycker ju om dem.

Idag blev jag så arg på henne.
Jag har (HADE) en liten liten söt snögubbe i glas som julprydnad.
Såg att den var borta när jag skulle sätta tillbaka en röd liten liten glasgris som stått bredvid, men någon hade lekt med grisen, så jag frågade om någon hade sett min snögubbe. (Nån = Denise och Daniela).
"Den var i toaletten".
"Tappade du den i toaletten?"
Åh! Jag blev så arg. Jag tyckte så mycket om den, jag gillar små puttenuttiga saker och den var sååå söt.
Hon hade väl lekt med den, och av någon anledning tappat den i toaletten och sen spolat ner den. :-(
Jag antar att min pappa hade varit på toa, för hos oss är toalocket alltid nedfällt, förutom när pappa varit där...hmpf!
Eller så kanske hon suttit på toa själv och tappat den när hon skulle kissa eller så...jag vet inte.
Men jag blev arg iaf, lite för arg. Så jag måste nog be Denise om ursäkt...det var en töntig grej att bli arg över.

Ögonen är nog bättre idag i alla fall.
Kanske inte imorse. Jag vaknade ju inatt och hade en lång host-session och då började ögonen rinna. Jag höll dem dock stängda eftersom jag försökte somna om, ville få så mycket sömn som möjligt innan jag skulle upp och jobba.
Men men...
Jag ska snart försöka komma i säng.
Måste hitta på något att äta imorgon...hm...

Julbord med jobbet på lördag, måste hitta något att ha på mig! :-o
Och en julklapp till en viss liten kille. ;-)

Natti!

Kommentarer
Postat av: Malin

Förstod att du blev arg och besviken. Jag hittade cims pipmugg i toaletten en dag. jaks...Stängda dörrar och lock fungerar inte längre..

2008-11-30 @ 22:59:38
URL: http://purpelangel.blogg.se/

Skriv en kommentar om du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0