LOOOOOOOONG time NOOOOOO c!

Vet inte varför.
Inte haft tid/lust/ork...typ.
Jobbat. Tittat på TV. Nu har nästan allamina favvoserier börjat på TV...jag är ju en TV-apa! :-)

Vi mår väl bra i alla fall.
Magnus har varit riktigt förkyld, febrig och dan.
Denise var sjuk förra veckan. Väldigt hängig. Lite småfebrig. Hostig osv.
Så jag vabbade.

Men sen var hon pigg och fick gå på sitt första kalas. Det var kul. Så nu pratar hon om 5-års kalas.

Vi har hunnit inhandla garderob till barnen. Varsin. Så nu kan vi äntligen HÄNGA kläder också.
Jag var iväg med svärmor och Magnus mormor samt barnen till Avesta för lite shopping. Skulle köpa en overall till Denise. Den ville svärmor promt betala för. (Jag sa att nej, det behöver hon inte. Men jodå. Hon ville väl "betala tillbaka" för att Magnus fick kompa 8-timmar ett nattskift för att hon var tvungen att åka och akut avliva hunden. Hon erbjöd Magnus pengar då, men han sa nej...).
Så nu har barnen varsina fina overaller. Didriksons båda två. En plommonfärgad och en röd. Vad de ska "skära sig" ihop. Hehe. Men Denise fick välja själv och Danielas fyndade jag på Tradera. Sprillans ny. Och hon passar i så där starka färger.

Så igår var vi till Avesta för att slå ihjäl några timmar och se om de hade några mössor som inte gick att beställa via nätet för de var slut/restade. Då skulle man få vänta till mitten av december...känns ju lagom kul.
Sen blev det varsin pyjamas också. Denise blev så glad när vi hittade en med Blixten McQueen! :-D

Jahopp...nehepp.
Inte så mkt nytt annars.
Min farmor har varit dålig. Var inlagd ett tag. Hon har väl cancer för 3e gången nu och denna gången går det inte att göra något åt det.
Hon samlade på sig mycket vätska i lungorna så hon mådde inte alls bra. Hon blev dock tappad på det och nu är hon hemma igen. Får se om det blir så eller om hon ska in på ett vårdboende. Det verkar hon vilja själv i alla fall.
Alla mediciner och så har väl de bättre ordning på. Fast både hon och farfar är klara i huvudet. Men hon vill inte vara en börda...
Jag trodde faktiskt inte hon skulle vilja flytta hemifrån, från farfar och deras lägenhet. Jag trodde hon ville bo hemma i det längsta. De kan ju faktiskt få personal som kommer och hjälper dem i hemmt.
Hm...men vi får se hur det blir.
Får se hur länge hon mår hyffsat. Hon är ändå 87 år och farfar 86.

Nehepp.
Snart kommer Jeppe och Jessica. Min svåger och hans sambo. De väntar barn...om en månad precis har de bf. Så kul...vi ska få (fler) kusiner till våra barn. :-)
Vi ska spela "Buzz" på PlayStation 3. Vi har PS3, men de har buzz så de tar med det. (De har givetvis PS3 hemma :-) ).

Ska skriva mer om mitt nya intresse jag har...men det får bli senare eller en annan dag.

So long!

Kommentarer

Skriv en kommentar om du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0