Mitt nya intresse

Eller nytt och nytt. Har väl alltid gillat det, men nu är det mer "på riktigt".

SMINK!

Det är kul...men jag är inte bra på det. Så nu håller jag på och övar och övar.
Svårast är ju att få det att se naturligt "osminkat" ut. "Flawless".
Och ögon är svåra. Så mycket man kan göra. Det behöver ju inte se naturligt ut, utan kan vara festligt. Färgglatt. Sotigt. Osv osv. Och jag är kass på allt som har med ögon att göra. Såååå jag övar och övar och övar. Eller, inte så mycket. Smink är dyrt! I alla fall det jag köpt. Ända från USA, via Kanada! ;-)

Första beställningen
Beställning #1:
I. D Bare Escentuals. - Mineralsmink.
Smink (foundations, mineral veil, concealers, "blushes" av olika slag + borstar. Skin Rev-er Upper,  Prime.
Ett läppstift och en mascara. Samt en tom burk att fylla med vad jag skulle kunna vilja ha där i. T ex Mineral Veil eller någon foundation.

"100% pure bareMinerals with no additives and zero irritants whatsoever".

100% naturlig makeup:
* inga konserveringsämnen
* inget talk, olja eller vax
* ingen parfym
* inga kemiska tillsatser
* anti-inflammatorisk
* ej djurtestad
Foundations, blushes osv har ofta SPF 15!
Så ren att man kan sova i den!  (Om man nu skulle vilja det! ;-) )


Andra beställningen EM
Beställning #2:
Gratisprover från Everyday Minerals. Också mineralsmink fast ett annat märke då rå. ;-)
3 olika foundations.
1 blush och
1 concealer
Det enda jag betalade var frakten från USA. 30,10 kr! ;-)


Tredje beställningen. Skuggor från EM
Beställning #3. Skuggor från Everyday Minerals
Det var dåligt med ögonskuggor i beställningen. Typ Nada, bara en Eye-liner. Så jag beställde ett 10-pack från EM. De var snabba med leverans och bra priser. Plus att det gick beställa direkt från Sverige.

Beställning 4. Skuggor från MAC
Beställning #4. Skuggor från MAC.
Har hört/sett en del skuggor från detta sminkmärke och fick en länk där man kunde beställa. Så jag gjorde det för att testa. De har många fina skuggor med skimmer i.
Den Neonrosa i mitten fick jag som present. Det blir dock inget direkt rosa av den utan mest en massa glitter som far omkring tyckte jag. ;-) Men kul ändå.

Har inte hunnit prova ens hälften av skuggorna. Måste införskaffa några bra ögonpenslar för det har jag ingen. Den jag har är för klumpig. :-(

Nej...nog för idag. Ska sova nu för jag ska upp 4.45!!
Natti!






Kommentarer
Postat av: Magnus

Detta kommer ruinera oss. Jösses vad "u ow me" darling :-) Och allt ska betalas i natura :-D

2008-10-15 @ 14:09:17
Postat av: Melinda

Neherru!

Dina intressen är sååå mycket dyrare än mitt.

Alla tangentbord du haft sönder. Alla musar du köpt. Alla datorer du köpt. LAN du åkt på...

Xboxen! PS3an! Xbox 360...för att inte tala om alla dyra spel till dem och PCn...

Projektorn...

Jag kan fortsätta ;-)

2008-10-16 @ 10:42:12
Postat av: Louise

försvarets hudsalva i rosa bandet versionen säljs på apoteket nu under rosa bandet kampanjen denna månad :)

2008-10-18 @ 14:01:24
URL: http://louiselonning.blogg.se/
Postat av: Louise

Det var så lite så :)



Ja det här med webshopen är ju super :)

2008-10-18 @ 16:49:05
URL: http://louiselonning.blogg.se/

Skriv en kommentar om du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0