Sjukdomarna har återvänt

Nu är Denise sjuk igen.
Vid 3-tiden inatt så började hon böka runt. Fann inte ro, snörvlade och stönade. Satte sig upp.
Hon kändes stekhet.
Jag frågade om hon hade ont någonstans? -I magen, sa hon.
Hon ville ha lite vatten. Så det fick hon.
Vid 4-tiden somnade hon om. Jag kan som sagt inte sova ifall inte mina barn sover, så jag somnade strax efter 4.
4.40 kommer Daniela knallande.
Ville inte sova mer.
"Det är inte morgon än"..."Tv-programmen har inte börjat än". "Det är fortfarande natt"...."Alla sover".
"Vill du ligga i min säng eller i din?"
Inget svar.
"Vill du ligga bredvid mamma eller i din säng?"
Inget svar.
Då la hon sig på golvet. Där kan hon ju inte ligga. Så jag la in henne i hennes säng. När jag gick därifrån började hon snyfta.
Så jag gick tillbaka och frågade om hon ville ligga i min säng. Ja, då ville hon det.
Tog väl ett tag innan hon somnade. Hela proceduren tog väl 10-15 min så hon piggnade ju till...fast hon var väl redan lite pigg.
10 i sex började någon röra på sig. Men vi somnade väl om, slumrade i alla fall. Kvart tjugo över 6 kom Magnus hem. Då ville de upp båda två. INTE jag! Usch så trött jag var.
Denise hade 39,5 graders feber då.
Magnus skulle sova så jag fick vabba.

Hade återigen 39,5 vid 10 tiden och fick alvedon igen.

Hon snorade och var ynklig. Väldigt hängig. Klagade på huvudvärk några gånger också.

När han vaknat så åkte han iväg för att hjälpa en kompis. Han fick ta med Daniela som var pigg, glad och sprallig. Så gick jag och Denise för att vila.
Hon somnade snabbt. Hann nog sova ca 40-50 min innan jag kom i säng. Så strax därefter vaknade hon till. Verkade sovit klart. Men jag sa att det är bra att vila mycket när man är sjuk och har feber. Så hon somnade om och sov ca 2½h till! Vaknade till en gång, under den tiden så då vaknade jag också och trodde hon sovit klart. JAg gick upp men hon somnade om och sov alltså lite till.  Sen var hon piggare.

Jag frågade om hon sovit skönt? Det hade hon.
Man brukar bli piggare när man vilat sa jag. Hon var dock noga med att påpeka att hon fortfarande var sjuk! ;-)

Nu sover båda för natten, eller Denise kanske inte somnat än. Men snart så.

Själv är jag jättetrött, har varit hela dagen. Så det blir nog sängen snart här också.
Glassbilen kommer snart förbi. Blir nog två stycken Mövenpick. En Maple Walnut och en Caramelita eller Tiramisu...hm...? ;-)

Natti!

Kommentarer

Skriv en kommentar om du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0