Söndagkväll

Nu har hela helgen i princip gått.
Jag har jobbat nästan hela helgen också, Magnus också.
Mamma och pappa var uppe och tog hand om barnen så att vi skulle kunna jobba. Det är så otroligt snällt av dem att var 5e vecka göra så! Å andra sidan får de ju ta hand om de små, leka med dem, hitta på saker och ha det mysigt samtidigt. När skulle det hinnas med annars lixom?

Vi har ju bara två lediga helger ihop och det krävs en del pusslande för att få allt att passa, för alla, inte bara mig och Magnus och barnen.
Resorna ner till Eksjö blir ju inte så många för när man är ledig så vill man mest bara vara ledig och vara med varandra.
Vi har 6 hela lediga dagar ihop, kanske jag nämnt tidigare? Men det är inte så mycket. Resterande dagar så jobbar antingen jag eller Magnus. Visst, vi får ju några lediga eftermiddagar ihop...men det känns ändå som att mycket tid försvinner till jobbet.
Visst, så är det ju för de flesta som jobbar...jobbet tar tid.
Jag önskar det var 6 timmars arbetsdag som gällde...det vore lite mer lagom. :-)

Jag har i alla fall sökt t TRE nya jobb sen jag nämnde jobbsökar-grejjen sist.
Jag vet nämligen vem som fick det jag hade sökt sist, och nu är hans tjänst ute. Så då söker jag den istället. Det är i princip samma jobb. Bara att det är väl en lite mindre avdelning och det är på mitt nuvarande företag.
Alltså, inte MITT företag, men det företaget som jag redan jobbar på. ;-)
Så vi får väl se.

Jag sökte även ett annat jobb som tekniker på en avdelning. Jag visste att det egentligen nästan var bestämt vem som skulle få det. Jag sökte det mest för att visa intresse...ville nog inte ha det egentligen. Visst, skulle ingen annan vara lämpad för det och jag inte skulle fått något annat så varför inte? Men det var inget jobb jag kände att jag egentligen ville ha. Hehe...men det förde en bra sak med sig.
Jag fick komma på en intervju. Han som var chef på den avdelningen tjänsten utannonserades för är fd. chef på IT-avdelningen! ;-)
Jag fick en del frågor om hur jag tykte jag skulle fungera som chef. Typ: "Beskriv en situation som du skulle trivas i som fisken i vattnet".
"Klarar du en deadline" osv osv.
"Kan du se dig själv som tekniker?"
"Varför skulle du bli en bra tekniker" osv. Lite svårt att svara på när man känner att "det här brinner jag inte för"...
Men jag var ärlig. Sa att jag sökte jobbet för att jag ville utvecklas både personligen och yrkesmässigt. Att jag sökte för att jag ville ha en dagtidstjänst, göra något annat osv.
Att jag kanske inte hade alla kunskaper osv...eller ja, hur jag nu sa ordagrannt kommer jag inte ihåg.

Han sa typ:
"Du kommer nog inte få tjänsten för vi har en annan som är mer kvalificerad, med mer kunskap och erfarenhet inom området. Men jag gillar dig! Du har skön stil. Jag gillar att du är ödmjuk".
Åh...jag blev så paff av hans ord...
Han upprepade "Du har skön stil" säkert 2 eller 3 gånger. ;-)
Sen sa han att "Det kommer bli en öppning inom det området, och då kan jag nämna för dem att det finns en tjej på stiftborr som kan det där"...eller hur han nu sa. Då blev jag glad! :-)

Sen när tjänsten kom upp på anslagstavlan på jobbet så såg jag honom på lite håll och vinkade. Sen några dagar senare kom han förbi när jag stod vid en av "mina maskiner" och jobbade och frågade om jag sett tjänsten han pratat om.
Jo, visst hade jag gjort det. Och jag tänkte ju söka den förstås och han fick gärna slänga några ord med dem på IT-avdelningen om han fortfarande ville det.
"Då gör jag det" sa han, och så gick han samma håll han kom ifrån. Så jag tror han gick till lilla mig bara för att kolla om jag fortfarande var intresserad! ;-) Så samma dag skickade jag iväg ansökan.
Det är fortfarande några dagar kvar på ansökningstiden.

Sökte ytterliggare ett jobb. Känns lagom fånigt för alla ansökningar skickas till en och samma tjej som jobbar med HR...
Men men...whatta fuck? ;-)
Det här jobbet verkar kul, men svårt. Stort och invecklat och mycket att göra.
Allt ska väl visserligen inte göras inom en vecka. Hehe!
Sen är det några delar, som jag redan visste om. Som jag inte gillar: Att stå inför folk, en grupp, och prata.
Han sa att det kan bli på engelska också. YACK! Fuck! Nej tack!
Men vi får väl se. Det skulle vara en enorm utmaning då i alla fall.
Jobbeskrivningen är väldigt luddig, sa han själv. Men man skulle erbjudas en utbildning initialt.

Men tja. Det är ju IT jag har pluggat så det verkar ju vara min grej. :-)

Hm...finns en till tjänst uppe nu...funderar på att söka den också.
Ett helt OK jobb...kanske inte så spännande. Men ändå...jag vill göra något nytt. Utvecklas.
Kanske kan man göra skillnad för de andra också...hm.

Fast jag trivs ju så bra med mina arbetskamrater. De är så roliga. Dock något yngre så de är ute och festar mycket och då kan jag ju känna mig lite utanför ibland...och gammal! HUVVA! :-D
Inte för att jag inte vill festa. Utan för att jag inte "kan". Man har ju lite ansvar...hihi...

Nej. Nu ska jag se Gossip Girl och Fringe...
Natti!

Kommentarer

Skriv en kommentar om du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0