Snott är snott är snott!

1. Var hittade du den här listan?
Snodde från Josephines blogg som snodde från Sarasnarans blogg

2. Var är dina föräldrar födda?
Mamma i Eksjö, Pappa i Kristianstad (tror jag!!)

3. Vad är det senaste du installerade på datorn?
µTorrent. (hehe)

4. Vilken är din favoritrestaurang?
Restaurang Jin Mongoliska Barbeque i Västerås

5. När badade du i en pool senast?
Typ 5 veckor sen. Ludvika Familjebad

6. Har du varit med i någon skolpjäs?
Jajjemen...i 6an var det nog. Spelade BLYGER i Snövit. ;-)

7. Hur många barn vill du ha?
Två (som jag har) är nog alldeles lagom

8. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Dansband tror jag. Inte så förtjust i Soul / Jazz heller...

9. Har du bestämt dig för vad du ska göra i framtiden?
Mja. Nja...nje...kanske.

10. Vad har du för TV-kanaler?
1an - 9an. (Förutom 6an tror jag). Barnkanalen/Kunskapskanalen. Nickolodeon. Disney Chanel. Playhouse Disney. Cartoon Network. Boomerang. Jetix. MTV. Ett gäng med Discovery-kanaler. Animal Planet. Ett gäng HD-kanaler. Hm...Eurosport har vi väl också. Alla TV4-kanaler. Och ett gäng till. Bryr mig mest om 3an, 4an och 5an. Samt barnkanalerna åt de små! :-)

11. Har du åkt moped någon gång?
Jag har haft en moppe. Weeee

12. Har du busringt någon gång?
Ohja!

13. Har du fått felparkeringsböter?
Nej.

14. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Har inte hoppat, men skulle kunna tänka mig, eller innan jag fick barnen i alla fall. Kommer nog aldrig göra det nu.

15. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? 
Paris/Versaielles-någonstans där tror jag.

16. Har du en egen trädgård?
Ja, fast jag kallar det för tomt. ;-)

17. Vilken är din favorit bland tecknade serier?
Simpsons?

18. Kan du alla orden i nationalsången?
Jag tror det.

19. Badkar eller duschkabin?
Vill ha badkar. Har duschkabin...och dusch med draperi.

20. Vilken är den bästa film du sett senaste tiden?
Wanted (Rekomenderas!!)

21. Favoritpizza?
Är inte så förtjust i pizza. Någon american panpizza med pepperonikorv på tror jag.

22. Chips eller popcorn?
Chips.

23. Vilken färg på läppstift använder du?
Ljusrosa glittrigt läppglans med lite brunt läppstift på.

24. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Nej. Men väl torra rhododendronblad! ;-) De rullar lixom ihop sig...hihi

25. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nope.

26. Apelsin- eller äppeljuice?
Åh...beror på humör.

27. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Min familj. Vi åt på McDonalds. De små ville ha chickennuggets o leksak. Hehe...Jag åt Chicken McFeast. Rätt smaklös...

28. Favoritchoklad?
Mörk blockchoklad är rätt god. :-)

29. När pruttade du senast?
Det var nog någon gång när jag var på toa...kommer inte ihåg att jag gjort det idag faktiskt. Har inte haft tid. *garv*

30. När åt du en hemodlad tomat sist?
Länge sen!

31. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Pokal och pokal. En mugg fick jag välja. Hehe.

32. Är du bra på matlagning?
Nej, tyvärr!

33. Klarar du att tanka själv?
Jag har faktiskt tankat 5 eller 6 gånger sen jag fick körkort. Så jag är superbra på det. Höhö. (För typ 4 år sen...hehe)

34. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?
Japp. Från tvins. En Orbitrek. Superbra! :-)

35. Pepsi eller Coca Cola?
PEPSI!!!

36. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Uniform...har speciella arbetskläder på jobbet. Räknas det?
Praktiserade på Ing2 / I12 när jag gick 3e året på gymn. Då hae jag militäruniform. Skitsexig...not!

37. Vad var det senaste du handlade?
Lördagsgodis åt de små.

38. Har du kräkts offentligt?
Jag har tydligen lagt en pizza på en fest en gång. Själv var jag så full att jag inte kommer ihåg det. (Min andra fylla eller något sånt). Spydde under en förlossning, är det offentligt? ;-)

39. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
True love! Har jag hittat!

40. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?
Kanske, även om det inte hände mig. Vi "träffades" innan vi sågs...*kryptisk*

41. Har du ringt något betalnummer?
Betalar väl för alla nummer jag ringer. (HAHA). Men om det är sex-nummer som menas. Nej! (En kompis ringde dock till Heta Linjen när den fanns. Gick att ringa gratis från telefonautomater. Jag var dock för feg för att göra det!!)

42. Kan man vara vän med sitt ex?
Ja, det kan man.

43. Vem var det du besökte på sjukhus senast?
Ortoptisten?? Nej då...det var väl min svärfar.

44. Hade du mycket hår som liten bebis?
Nej. Blev tagen som pojke ibland. Söt pojke...men ändå! ;-)

45. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
Ett vanligt: "Hej du har kommit till Melinda. Jag kan inte svara just nu. Prata in ett meddelande efter pipet så ringer jag upp när jag får möjlighet". Tror jag...

46. Vad har du i din väska?
Mobil. Plånbok. Kam. Nycklar. En "alltmöjligt"-verktyg. Näsdukar. Pappersservetter från McDonalds. En rosa penna. Lypsyl. En liten spegel. Säkert lite grus och skräp också.

47. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Går på toa. (Måste alltid kissa även om det var nyligen!!) Tittar på mina små barn, för de är så söta när de sover. Och så måste jag kolla att de lever. Hihi.

48. Vad är du tacksam för idag?
Att jag varit ledig, imorgon börjar drygveckan. Att jag tog mig tid att städa, det såg för djävligt ut.

Kommentarer
Postat av: Sarasnaran

Kul läsning!

2008-09-08 @ 22:19:07
URL: http://sarasnaran.blogg.se/
Postat av: Malin

Hihi. Kul med listor.



Mongoliskt är SÅ gott :-) Blir ev det i morgon. Ska ut med lille syrran på bio och restaurang.

2008-09-11 @ 10:06:09
URL: http://purpelangel.blogg.se/

Skriv en kommentar om du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0