Sminkhörnan

Den är inte klar än.
Det ska upp en spegelvägg ovanför bänken. Typ från bänken och nästan ända upp, alltså inte där det vita slutar utan kant i kant med bänkskivan.
På golvet ska det förstås inte stå en massa verktygs-grejs.
Där ska det hamna en matta av något slag. Förmodligen en färgglad sak eftersom allt annat går i svartvitt.
Det ska upp två lampskenor på varsin sida av spegeln, på sidoväggarna. De har plats för 5 glödlampor var. Så då lär man väl se något? ;-)

Som sagt (skrivet) är väggarna i plåt, så där kan jag fästa lite grejjer.
Nu sitter det rabatt på smink på Lindex, om jag hinner dit innan det slutar gälla. Har lite jag behöver handla. ;-)
Och ett rabattkort på KAOS i Sthlm. Men den butiken vet jag inget om...och Sthlm är jag typ aldrig i...så? 20% rabatt var det nog i vilket fall.
På högersida sitter det några kryddburkar jag hittade på "Pickaboo". (En "billighetsaffär" med mycket "krafs" men mycket GODIS i...hehe). Iaf. Burkarna tänkte jag använda att blanda/"swirla" i...viss burkar man har är ju så små. Hehe...

Bildbeviset då:


Och lite "schminkk". ;-)


Det är min käre man som gjort mycket av det. Samt kommit på idén att riva ut den inbyggda garderoben och göra ett sminkbord till mig.
Lite hjälp av Per (TACK Per!!) med plåtväggarna.
Nu inväntar vi mer pengar. ;-) Det kostar mer än man tror...

Självklart har karln min en baktanke med det hela. Det visste jag så fort han började prata om det...så det så!
Men det är han värd. ;-) Pussipuss honey!


Kommentarer
Postat av: Anno

Vad fint! :-) Vart fick du tag i den där spegeln?

2009-02-16 @ 12:48:51
Postat av: Melinda

På IKEA. Den är lite "ranglig"...men den funkar! :-)

Ena sidan förstorar (x2,5).

Den hette "Temnus" eller något åt det hållet. 69 kr om jag inte minns fel.

2009-02-16 @ 21:34:08
URL: http://phantera.blogg.se/
Postat av: Melinda

Aaaa...nästan.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/24524485



Trensum, 89 kr. ;-)

2009-02-16 @ 21:47:52
URL: http://phantera.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack. Då ska jag köpa en. :-)

2009-02-18 @ 15:20:33
Postat av: Sandra

var har du köpt sminkbordet? :)

2011-12-04 @ 18:18:11
URL: http://sandaao.blogg.se/

Skriv en kommentar om du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0