Weee

Idag, eller nu blir det ju faktiskt IGÅR, mailade jag min nya chef. Berättade att jag kan börja jobba "för honom" den 2a mars.
Jag undrade om han kontaktat lönekontoret osv så jag kan skriva på papper och få info om vad som gäller för mig som tjänsteman/kvinna. ;-)

Nya chefen kom förbi mig på jobbet.
Han berättade att han fixat en dator åt mig, och att jag kommer få eget kontor -nästan på en gång. (Vad han nu menade med det?) Att lönekontoret vet om att jag ska börja och så.
Sen undrade han om jag kunde följa med på 5S-rundvandringen på torsdag och spana in hur städningen gått. ;-)
Sure! Jag jobbar ju natt då och Magnus är ledig så det borde inte vara några problem. Skulle komma strax före 13 så jag får nog gå hem lite tidigare från nattskiftet.
Så kul! Får man se lite mer av alla avdelningar också, hur själva "inspektionen" går till. :-) Blir bra det.

Jag har nedräkning i mitt huvud nu.
En EM kvar, TOTALT!!
Sen två nätter, två förmiddagar och sen två nätter till. Sen är jag Verksamhetsutvecklare!
Det blir nog bra det tror jag.

Chefen hade fixat fram lite litteratur åt mig att läsa -spännande...öh...eller? ;-)
Jag ska få gå på kurs också, en hel vecka. Hoppas det är på hemmaplan? :-o Men vi får väl se.
Det blir spännande i alla fall. Jag har glad att jag redan har lite idéer nedskrivna om vad jag vill "förbättra"/införa. Typ.



Idag har min kära man börjat en liten renovering i sovrummet. Vi har en garderob där. Eller varsin som sitter ihop kan man säga.
Han har slitit ut dem och ska göra en sminkhöra till mig!! :-D
Som det är nu står jag i badrummet och sminkar mig. Har inga lådor eller så för mitt smink. Nu ska det bli sminkbord. En stor spegelvägg och lamp-skenor på varje sida om spegeln.
Det ska bli utdragbara lådor under själva bänkskivan och dessa har fack som man kan dela in lite hur man vill, så man kan ha olika storlekar mm.
Lär nog fixa en matta också. Vi tänkte ha en mörk, murrig färg i sovrummet så han föreslog en gäll färg där jag ska sitta.
Kanske illrött eller något.
"Ill-turkost"...tyckte jag. Eller "ill-lilla". I LIKE!

Ska måtta höjden på bänkskivan imorgon och sen åker vi nog till IKEA på onsdag och shoppar skivan samt lådorna.
Nu måste jag bara få tag på en bra spegel som man kan sitta nära, gärna en med förstorings-spegel-glas. Som de har på t ex synsam. Undrar vad man kan få tag på sådana?

Det kommer förmodligen bli vita plåtväggar på insidan av smink-"Hörnan". En kompis till Magnus, som är plåtslagare, kom med förslaget. Och då kan jag fästa div. grejjer med magneter på väggarna. hur smart var inte det på en skala??!! :-D

Weeee.

Nu ska jag drömma om mitt nya jobb och min nya smink-koja!

Godnatt, dröm söta drömmar!

Kommentarer
Postat av: M

Oh vilken underbar och snäll karl du verkar ha. Han är värd en stor belöning tycker jag ;)

2009-02-10 @ 14:17:31
Postat av: melinda

haha. Ja, han är BÄST!

;-)

2009-02-10 @ 20:26:02

Skriv en kommentar om du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0