ÄNTLIGEN -med stora bokstäver!! :-D

Nu har jag ÄNTLIGEN hört av min blivande chef!
Han hade dock fått vänta på svaret från sin chef på det där mailet om hur mycket lön jag skulle kunna tänkas få. Han sa att det var dåligt att det tagit så lång tid. Jag kunde bara hålla med! ;-)

Sen fick jag ett bud på lönen...och det var ju inte som jag hoppats. Trodde det skulle vara högre.
Jag skulle fundera på saken. Så det gjorde jag. Eller jag funderade inte så mycket. Räknade mest. ;-)
Är man van vid en viss inkomst så vill man helst inte gå ner i lön. Särskillt när arbetsuppgifterna känns "viktigare". Visst får man bortse från OB-tillägg. Jag kommer inte heller behöva jobba kvällar, nätter och helger. (Nätterna har jag dock inget emot. ;-) )
Jag lyckades dock argumentera för min sak när jag ringde upp honom igen för att säga att jag ville ha mer i lön.
Visst ville jag ha ännu mer, men det lät inte som att det var förhandlingsbart.
Magnus trodde dock aldrig de skulle gå med på den där 1000-lappen jag förhandlade om så han blev nöjd när jag sa att det var klart. :-)
Och det kändes ju bra.
Sen blir det ju fler löneförhandlingar, dock om ett år.

Så här har ni Atlas Copco Secoroc ABs nya Verksamhetsutvecklare! (Lång titel!!)

Just nu är jag bara glad. Förväntansfull. Vill sätta igång på en gång. Nåja, på måndag kanske. ;-)
Men så är blir det inte.
Jag ringde till min chef och berättade att det var klart och att jag kommer sluta jobba på stiftborr. Hon blev ju ledsen i ögat, men glad för min skull.
Hon hoppades dock att man inte sökte sig därifrån för att man inte trivdes utan för andra orsaker. Och jag sa det att jag trodde det var så att folk vill utvecklas, göra nya saker osv. För så är det ju för mig, vilket jag redan berättat för henne.
Det är ju i alla fall 3 som blivit tekniker på andra avdelningar, eller kanske 4? Hm...
En som blivit tekniker på stiftborr. Det är ju några stycken då.

Nu skulle min nya chef prata med A-C först på måndag. Då kommer de väl komma överrens när jag "får gå".
Just nu behövs jag vid "mina" maskiner...så...tålamod, och ännu mer väntan.
Han har ju lite att göra. Hitta någonstans för mig att sitta. (Helst med riktiga väggar! Berättade om min telefongrej jag har att jag inte "kan" prata i telefon när andra är i samma rum och hör. Han skrattade gott och sa att jag skulle få väggar, även om det bara kanske blev skärmväggar till att börja med. I värsta fall skulle jag väl få gå in i konferensrummet eller något och prata där. Haha).
Han ska fixa dator och lite annat. Tjoho! Jag kommer få en egen jobbdator! Kewl! ;-)

Kommer hinna bli nervös!! :-o Shit lixom!

Han gjorde dock klart för mig att det är mycket att göra.
Men det blir nog bra det. :-)
Jag gillar ju att ha saker att göra. Se när saker och ting blir gjorda, klara...

Så...jag får som sagt vänta ett tag till.

Då hinner jag kanske skaffa det jag behöver. En ny väska. Och ett par skor...va fasen ska jag ha för skor? Inneskor? "Vanliga" skor? Eller arbetsskor? Humma!

Och en annan sak, jag kommer "få" sminka mig innan jobbet! ;-)

Kommentarer
Postat av: Magnus

Grattis älskling!



Men det ska visst shopas igen, ja alla skäl är väl bra utom dom dåliga antar jag.



Som extra mkt grattis kan du få äran att göra det trevligt för mig innan vi somnar :D



Grattis igen darling.

2009-01-22 @ 19:48:19
Postat av: Maria

Stort GRATTIS!!!!!!!

2009-01-22 @ 20:15:50
Postat av: Anonym

Tack tack! :-D

2009-01-22 @ 22:26:55
Postat av: Monica

Grattis, vad skoj och spännande med nya utmaningar..

2009-01-23 @ 23:23:33

Skriv en kommentar om du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0