Daniela 3 år

Nu är Daniela hela 3 år ung!
Så stor hon har blivit. Det har gått fort på slutet tycker jag.
Hon är duktig på att prata, det har hon varit ganska länge. Fast ska jag jämföra, vilket man inte ska, så var Denise bättre på att prata. Men Daniela är duktig på ord, och om man inte förstår vad hon menar kan hon hitta andra ord för att beskriva det hon menar. Vilket jag är väldigt imponerad av.

Här kommer i alla fall lite bilder från 3-årsdagen samt kalaset dagen efter:


För ovanlighetensskull vaknar Denise först och hon och jag går upp och gör iordning väckningsfrukost. Blåser en ballong osv. Tassar på tå för att inte väcka Daniela. Man vet aldrig, hon brukar ju vakna först och då kan det ju väcka med ett litet ljud för att hon ska vakna.
Men det gör hon inte! :-D
Så vi väcker Magnus och sjunger för en liten Daniela som blir lite överraskad och nyvaken-grinig. Haha.


Uppe ur sängen. Mottar Denises paket samt en gul ballong. Gult är hennes favoritfärg! :-)


Födelsedagsfrukost. Favorit muffinsen och "banan i skivor" är också en favvo. Givetvis blev det riktig frukost efter detta.


Storasyster har tur och får också lite presenter.


Efterlängtad present. Velat ha en docksäng sedan i somras. Bebis-dockan var en julklapp.


Tårtan som hon valt själv. PIPPI!
Fyllning:
Grädde med chokladbitar.
Banansylt och vaniljkräm.
Och så sockerkaksbotten då då. :-)

Nöjd tjej som sett fram emot detta länge.
Klänningen hon har på sig är paketet från storasyster. En gul klänning med snigel på.
Passade henne utmärkt. Hon älskar t ex "Lilla Snigel"-sången.



En bra födelsedag, ett bra kalas. Men på kvällen blev hon dock hängig och på natten febrig. Idag onsdag är hon pigg och kry igen.
Denise blev sjuk i måndags kväll.

Magnus låter krasslig, säkert på väg att bli sjuk. Jag själv har lite rethosta... men mår bra i övrigt.
Är dock trött efter nattskiften och sovit lite dåligt.




På jobbfronten inget nytt. Antar att chefen fortfarande är sjuk. :-(

Kommentarer

Skriv en kommentar om du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0