Lång dag

Fast jag sov som en kratta var jag inte så trött imorse. När jag lämnat de små för en timmes dans runt granen på dagis tänkte jag vila, men kunde inte somna...
Skumt!
Aja...det är hur som helst jobbigt att bara ligga i sängen och invänta djupsömnen, man bara vrider och vänder på sig. 1000-tals gånger och man vet hur trött man kommer att vara när barnen vill upp. Men som sagt, inte så trött idag. Man får väl tacka! :-)

Visste inte vad vi skulle hitta på riktigt. Var trött på att vara hemma, men vädret ute lockade inte riktigt.
Så vi tre tjejer tog en tur till Vallonen för en fika. Magnus jobbar eftermiddag.
Jag har nog aldrig varit och fikat själv med tjejerna, alltså själv utan Magnus har jag ju det, men aldrig utan "date".
Så det var lite mysigt.
Drygt bara att Denise är inne i en "testa-mamma"-fas. Där hon inte lyssnar alls, och blir hon tillsagd så lyder hon inte utan fortsätter och bara ler eller skrattar och gör om samma sak igen.
Värre blev det ju när hennes ena dagisfröken, förlåt förskolefröken, dök upp och Denise ville göra sig till och synas och höras lite extra. :-/ Men men. Det gick någorlunda smärtfritt i alla fall.

Tog en liten promenad till COOP för att höra om mina bilder dykt upp där idag. De skulle eg komma till "Servus" men dök inte upp där idag heller så de trodde att de blivit felskickade, för det har hänt förut. Jodå, de hade förmodligen dykt upp, men hon hade skickat dem vidare till Servus. SUCK!!!
Jag som behövde dem!
Ska ju göra ett löv el dyl till familjeträdet på dagis! Skulle varit klart i lördags(????) Aja. Det får väl bli klart tills på torsdag då.

Är glad för jag såg en annons i tidningen om Bamse Gympa. Ny termin och ny anmälan och vi kom med! TJoho!
Från 3 år och eftersom Daniela fyller det nu på fredag så kan hon ju också gå! :-D

Eftersom vi skulle ner på stan och fika så ville jag piffa till mig lite...så det gjorde jag:
        
Hade suddat lite dåligt idag. Eller jag "fyllde på" med lite mer ögonskugga och då glömde jag tona ner kanten mellan glob och highlighter! :-o Jag skyller på barnen, de skulle också vara med och "schminka" sig. ;-)

I vilket fall så använde jag:
UD Primer Potion som ögonprimer.
Lancôme Ombre Glacée som grund över hela ögonlocket upp till brynet.
UD MIDNIGHT COWBOY över rörliga locket.
UD GRIDLOCK
i globlinjen/liggande V:t samt lite under nedre fransraden.
EYE-LITE Noir som eye-liner på insidan av övre och nedre fransarna.
Ingen eyeliner ovan övre ögonfransarna idag...
i.d. Big Tease Mascara på mina fransar.
Ganska neutralt.


Jag gillar Big Teasen ganska mycket förutom att den är väldigt...klistrig om den kommer på huden. Jag är expert på det och då måste jag ju sudda ut den med en fuktig tops. Men då smetar den ut sig.
Samma fenomen med Gel eylinern från FACE tycker jag. Så då måste jag alltid fylla i där ögonskugga el dyl "suddats bort". Så eg. borde jag alltid lägga eyeliner och mascara först...men då måste man vänta tills den verkligen torkat så det inte dammar ner ögonskugga och fastnar på fransarna...vilket dilemma! (I-landsproblem!)

Aja...nu bär det av mot TVn!

Jobbar två FM ons o tors. Sen blir det Västerås på fredag och inhandla lite födelsedagspresenter till Daniela... :-)

Go'kväll på er!

Kommentarer
Postat av: Malin

Du har fått en award av mig. KOlla min blogg

2009-01-13 @ 23:21:36
URL: http://purpelangel.blogg.se/
Postat av: Sarasnaran

Jag säger bara: Koffeintabletter! =)

2009-01-14 @ 18:56:56
URL: http://sarasnaran.blogg.se/
Postat av: Melinda

Du tror jag sover bättre på koffeintabletter? Lustigkurre!! ;-)



Nä, jag förstår vad du menar Sarasnaran...men hjälper de verkligen? Kaffe ska ju också vara uppiggande, men inte blir jag piggare för det.

Få riktig sömn...ostörd sömn i åtminstone 6 timmar.

Jag sover ju oftast såååå himla gott när barn och karl är iväg på dagis och jobb när jag jobbat natt.

Det enda som kan störa då är katterna och ev. en telefon. Eller om någon dåre skulle ringa på... ;-)

Mobilen är på "dagisprofilen" så att endast de samtalen kommer fram.

Katterna brukar inte störa på dagarna, bara kvällar och nätter/tidiga mornar....hehe....



En kille på jobbet brukar ta koffeintabletter, men han blir så rastlös och får blir lite skakis verkar det som. Han kanske överdoserar å andra sidan...hm...ja...jag vet inte. :-) Tack för tipset dock!

2009-01-14 @ 20:39:10
URL: http://phantera.blogg.se/
Postat av: svalmarkskan



Midnight cowboy är verkligen fin. Jag har bara lite svårt att hålla glittret på plats. :)

2009-01-15 @ 00:57:38
URL: http://www,svalmarkskan.blogg.se/
Postat av: Melinda

Ja, jag gillar också den. Glittret är envist ja. Under ögonen och ibland längre ner i ansiktet också! Men men...fint med glitter! :-D

2009-01-15 @ 15:33:02
URL: http://phantera.blogg.se/

Skriv en kommentar om du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0