Sommaren är här!

I alla fall de senaste dagarna har varit somriga. Man blir nästan lite nervös över att sommaren ska ta slut lagom tills man får semester...

Hoppas hoppas det blir en fin sommar i år. Det behöver inte vara stekande sol och varmt varje dag. Lite sommarregn någon gång ibland är inte helt fel. Särskillt inte när man är sugen på lite filmkväll! =)
Det kan gott vara runt 20...är det 25 och soligt så blir man rätt trött...man orkar inte göra något särskillt.
Lagom är bäst! =)

Helgen är snart slut och imorgon är det dags att jobba igen.
Jag skulle verkligen behöva en sovmorgon...men jag vill inte ta någon i veckorna, då satsar jag på att börja tidigt och jobba in så jag kan sluta tidigare på fredagar. Det är så skönt om man kan sluta senast 14.00.
Visserligen får vi ta flex, upp till 20 minus timmar...men man vill helst ligga på plus.

Den här veckan har dock varit...jobbig. TRÖTTSAM. Har inte fått sova ostört. Ibland varit vaken över en timme på natten, de små har varit bökiga. Denise har fått hostattacker mm...

Även fast man försökt gå och lägga sig tidigt "a la pensionärstider" så har man inte fått tillräckligt med sömn ändå känns det som. Så jag ska försöka komma i säng efter en lång dag. För lång har den varit!
Rätt bra, men lång.
Gårdagen gick rätt fort faktiskt. Då hade jag besök av en fd jobbarkompis. Vi jobbar fortfarande på samma företag men på olika avdelningar.
Hon var här med sin son, Tor, som är 2 år.
De kom ca halv 11. De lekte lite, jag lagade lunch; hemmagjorda hamburgare, sen gick vi för en liten promenad ifall att Tor skulle vilja sova lite. Hamnade på en lekplats där vi lekte, men vi bytte strax till en bredvid som hade lite mer skugga för det var ju så varmt!

Tur jag tog med en flaska vatten, men vi skulle behövt två.
Aja. Sedan gick vi hem och åt jordgubbar, skivade bananer och vaniljglass. Mumma!

En bra dag, kul med sällskap.

Dagen idag var också bra...men lång som sagt. Eller inte längre än andra dagar, men tiden gick så långsamt, jag vet inte varför...? Kanske för att jag var lite trött.

Vi var hos "Gammo" på fm. Lekte lite ute, sparkcyklade, lekte i lekparken. Åt lunch. Hem. Hälsade på Fanny en sväng. Sen gick vi till baksidan lite, de små hoppade på studsmattan och jag la mig för att sola. Hinner väl ligga 3-4 min sen bestämmer de sig för att gunga och då får jag inte ligga mer får de måste ju ha fart. Daniela iaf. *mummel*

Sen gick vi till framsidan och cyklade lite. Tyckte Daniela skulle öva sig på att cykla på sin "riktiga cykel". Hon har inte varit så duktig på det och därför inte velat cykla. Men idag i lekparken hos "Gammo" såg jag att hon trampade på rätt sätt på en "karusell" de har där så jag tänkte vi kunde försöka. Daniela var på. Och det gick sååå bra! Hon var så duktig. Och OJ vad glad hon blev när det gick och hon fick beröm. Hon ville så klart visa pappa så när han kom hem strax efter 18 så gjorde vi det...och han var nog imponerad över hur duktig hon är...
Hon är världens goaste ibland. Och världens envisaste ibland.
Hon ger dock världens mysigaste kramar.
Vet inte vad som är så speciellt med dem...men de är fulla med...kärlek...
Ja...det är de bästa kramarna!!

Annars...tja...längtar efter lite skattepengar. Då ska jag se till att få motor- och kupévärmaruttag fixat! Det är ett måste tycker jag. Vi hade inte det på vår förra bil och ibland fick man ju skrapa värsta islagret...
Sen är det ju bättre för motorn och miljön med motorvärmare.

Hade något mer jag tänkt göra för skattepengarna, men det har jag glömt.
Har tänkt en massa praktiska saker vs "roliga saker"...men jag har glömt vad jag bestämt mig för.
Jag skulle verkligen behöva handla kläder dock. Sommarkläder...
Men det är så trist för man tycker aldrig något sitter som det ska.
Nu har jag dock bestämt mig, jag ska gå ner i vikt. Ska försöka med åtminstone 10 kg.
Har inte ätit något godis på en vecka nu, och det är duktigt för att vara jag!!
Jag vet ju att om man inte äter godis och sånt på ett tag så tappar man godissuget.
Tränat på Orbitrecken har jag gjort också.
Det gäller att ha något bra att titta på så går tiden ganska snabbt. Det är såååå jobbigt dock. Men jag känner att det går lättare och lättare och jag orkar stå längre stunder.

Jag vill inte vara någon fettbobba där allt dallrar.
Tänk om man fick ha så fin kropp som man hade när man var 18?? Att man inte uppskattade det då??? Att man inte insåg hur fin man var???
Jaja..."det är aldrig för sent" säger man ju.

Önskar jag vore som tanterna i 70-års åldern man läst om i t ex aftonbladet.se. De ser ju inte ut att vara över 55!! Vilka kroppar och vilken fysik!!

Nej, man skulle ta tillvara på sig själv lite bättre.

Jag har iaf bra tänder...inga hål ännu.
Jag var hos tandhygienisten i måndags och nepp inga hål! :-D
Lite stolt är jag. Många fick ju sina första hål i nedre tonåren...men jag har fortf. inga. :-)
25+ som jag är!

Hm...har ju hänt så mycket sen jag skrev "på riktigt"...men jag får ta det lite som det kommer, kan inte skriva allt nu. Det orkar jag inte.

Men i alla fall. Jag slutade typ skriva när jag började mitt nya jobb. Jag sitter ju så mycket vid datorn då så det blir lixom för mycket.
Men jag sitter ju en del vid facebook på kvällarna och så.
Och jag gillar ju att skriva så nu ska jag försöka skriva mer i bloggen igen.

Jag trivs i alla fall på mitt nya jobb. Det känns konstigt, eller kändes konstigt i början. Man var van att producera saker, fysiska saker, hela dagarna.
Nu är det annorlunda, det syns inte på samma sätt att man gör något.
Visserligen har jag ju massa information och presentationer som jag skapat som ligger på mitt "space" på nätverket på jobbet....men ändå.
Sen är det lite upp till mig hur mycket jag har att göra också.

Nu i veckan har det varit lite segt. Har behövt träffa min chef för lite råd, men han har varit busy busy...men nu ska det väl få hända lite saker i alla fall.

Imorgon börjar en ny arbetskamrat, ny för mig. Hon har varit mammaledig.
Så på tisdag ska vi ha vårt första avdelningsmöte sen jag började. Det blir lite kul. Vi är ju 2 helt nya och sen hon som gick på mammaledigt, innan hon gick såg organisationen lite annorlunda ut, en har fått sluta sitt vik. men startat eget och är kvar ändå. Så det blir spännande att se. Vi är iaf flera tjejer i ungefär samma ålder.
En tjej, Marjo, är född samma dag som mig har vi konstaterat. Fast hon är 10 år äldre...
Tyckte det var kul. Så då blir det storkalas i höst. Jag fyller jämnt och hon med. Tycker jag chefen kan slå på stort och bekosta något kalas...hehe...

Nehepp...dags att ta itu med tredje tvätten för idag och sen göra iordning och lägga sig och sova. Ska upp ca 5.15 imorgonbitti då.

Kommentarer

Skriv en kommentar om du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0