Tiden går...

...och jag tycker inte jag hinner med att blogga. Eller orken tryter när jag väl har tid.
Sen sitter jag mycket vid datorn på jobbet så det blir inte riktigt samma sak när man kommer hem. Man kollar sina standard bloggar lite. Man kollar facebook, kanske aftonbladet.se men inte så mycket mer.

Jag trivs i alla fall på mitt nya jobb. Det känns lite ensamt ibland bara.
Förut gick jag ju och fikade med (nästan) alla på skiftlaget och hade en bra sammanhållning. Nu vet man inte när eller vem man stöter på någon i fikarummet...men men.

Arbetsuppgifterna är helt OK. Har gjort en del presentationer i powerpoint och snart drar jag igång på riktigt och ska hålla i "utbildningar" eller var man ska kalla det. Det känns lite jobbigt eftersom jag aldrig har gillat att stå där framme och ha alla blickar på mig. Men man har ju lite hjälp av ppt-presentationen för då riktas ju blickarna dit mestadels. Hoppas jag.

Undrar om jag har några "tics". Många har ju det som man stör sig på när man gör en sak. Vissa upprepar ett/några ord mycket, andra gör någon rörelse el dyl. Sen pratar folk om det.
Jag bryr mig väl inte om det egentligen, man bara undrar vad de tycker om en. ´
Har nog varit sån större delen av mitt liv. Velat följa med strömmen, inte sticka ut. "Vara som alla andra".
Men det är väl för att jag helst inte vill synas och höras för mycket och få alla blickar på mig.
Jag tycker om att fylla år, om man tänker rent presentmässigt. Men jag gillar inte att stå  i centrum. Undrar hur det ska gå i år...när jag fyller 30(!!)??
Blir väl bara familjen, och det går hyffsat bra...

Jag tror allt bottnar i att jag är blyg och har dålig socialkompetens. :-(
I skrift och i telefon går det bra, men sen, face to face, blir det jobbigare.
Men lär jag väl känna en person så blir det bättre, men det kan ta ett tag för mig.

Hur som helst har jag en del att göra nu veckan som kommer. Förra veckan var lite väl lugn. Var i Ockelbo en dag där vi har en fabrik och hade en presentation för nya chefen och produktionsledaren och några tekniker.
Vi ska väl lägga upp en plan för hur vi ska gå igenom SPS och "allt det där" så jag kommer få åka en del till Ockelbo. Drygt. Tar typ 2 timmar med bil, och det är vägarbeten på flera ställen, nu åkte jag ju med min chef samt IT-chefen. Nästa gång åker jag säkert själv...jaja...det blir nog bra det.

Just nu är jag måttligt road av att inte veta var min man befinner sig.
Han gick ut på krogen igår. Bolagspopen på The Green Man. Atlas Copco har ett band som är med där, och de vann förra året.
Jag hade faktiskt velat gå ut, men tyckte inte vi hade råd. Magnus (som gör av med mer pengar på krogen än mig) tyckte dock att vi hade råd så jag lät honom gå ut. Han har varit hemma med barnen hela veckan och tja, jag behöver mer tid att förbereda mig och hade ingen att gå med heller...
Inte för att jag ringt runt. Men klockan var efter 18 och nä...sen var jag rätt trött också, så han fick väl gå ut även om jag gärna ville själv.
Helst hade jag velat att han var hemma.
Tyckte inte han skulle gå på efterfest. Nej då...det trodde han ju inte.
Han hade inte med någon mobil, men ca 20 i 3 ringde han från en kompis mobil och sa att han var på väg till efterfest för en eller två groggar. "Jaja, men kom inte hem för sent bara, det blir så tråkigt imorgon då".
Efter det kunde jag inte sova riktigt...låg och väntade på att han skulle komma hem.
Klockan är 08:06 och fortfarande ingen Magnus hemma! :-(
Vet inte var han är heller. Kan vara kvar hos kompisen, men det ska man inte vara säker på. Kompisen har varit online på facebook för ca 3 timmar sen. Då skrev han inget om att Magnus var där...
Suck!
Hatar det!

Barnen undrar var han är och när han kommer hem.
Kul att kunna svara då????!!

Fuck!
Det var inte så här jag ville att kvällen, helgen skulle bli.

Jaja...dags att göra nått annat.
Hoppas n

Kommentarer
Postat av: Sarasnaran

Åh, va taskigt. =(

Karlslok. Så gör man inte!



Kram på dig! Du förtjänar bättre än så.

2009-05-10 @ 20:33:28
URL: http://sarasnaran.blogg.se/
Postat av: Maria

Hm...ja nog kan man ha det roligare än så...karlar :-[!

Hade jag varit hemma hade jag kunnat haka på ut men jag har varit i Stockholm i helgen med jobbet.

Hoppas att han dök upp med en riktigt bra förklaring!

KRAM!!!!

2009-05-10 @ 21:24:35
Postat av: Magnus

Ja vad säger man. meningen var självklart inte att såra Melinda. Och det hon INTE skriver är att jag flera ggr sa åt henne att hon får gärna gå ut då det onekligen var hennes tur. Sen till delen om känslokall. Anser jag högaktningsvärt att Sara kan hoppa och skita. Jag är en som alltid har gillat att festa längre än vad krogen har öppet, jag är sällan numera ute och festar och såg väl chansen när några nattpigga och mkt bra vänner var ute. Vi ville helt enkelt ta nån grogg till. Tyvärr blev det så att man som trött småbarnsförälder tydligen inte orkade det utan somnade när man kom in i värmen. Jag ringde min fru både på vägen dit och förklarade vart jag var på väg samt direkt jag vaknade på hans soffa. Jag varken vill eller försöker framstå som något helgon, men bilden av mig här känns lite vriden.

2009-05-14 @ 20:14:43
Postat av: Melinda

Nej, känslokallt tycker jag är överdrivet. Sårad blev jag inte heller. Bara ledsen och arg av att inte få tag på dig/veta var du är.



Ja, du erbjöd mig att gå ut, men då hade jag redan bestämt att jag inte skulle gå ut så det kvittade ju. Jag tyckte inte vi hade råd...och du sa faktiskt först att du ville ut, och du verkade mer angelägen samt att du hade varit hemma med barnen hela veckan så jag tyckte du kunde få gå ut...ändå.



Just efterfest-biten kändes totalt onödig men men.

2009-05-15 @ 14:27:49
URL: http://phantera.blogg.se/
Postat av: Anonym

Synd att du inte har tid att blogga! Vad ska man nu läsa??



Kaaaan du inte försöka ta dig tid?

2009-05-16 @ 20:44:42

Skriv en kommentar om du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Min kommentar:

Trackback
RSS 2.0